Vážná zranění na evropských silnicích si zasluhují naši pozornost, se stanovením cíle by Komise otálet neměla

Poslankyně Evropského parlamentu Olga Sehnalová dnes ve spolupráci s Evropskou radou pro bezpečnost dopravy (ETSC) uspořádala pracovní snídani na téma vážných zranění při dopravních nehodách.

Na evropských silnicích se každý rok vážně zraní více než 200 000 tisíc osob. Poslanci Evropského parlamentu proto již několikrát vyzvali Evropskou komisi k přijetí strategického cíle ke snížení tohoto počtu o 40 % do roku 2020.  Trend snižování počtu úmrtí následkem dopravních nehod není u vážných zranění ani zdaleka srovnatelný. Mezi lety 2013 a 2014 dokonce došlo ke zvýšení počtu vážně zraněných účastníků dopravních nehod. Po nalezení společné definice vážných zranění v rámci členských států EU se všeobecně očekávalo stanovení střednědobého cíle. Přesto se Komise dosud ke stanovení tohoto strategického cíle pro svou politiku v oblasti vážných zranění nerozhodla.

„Spolu s dalšími kolegy jsem proto navrhla písemnou deklaraci, ve které vyzýváme Komisi k přijetí strategického cíle snížení počtu vážně zraněných na evropských silnicích. K písemné deklaraci dosud připojilo svůj podpis téměř 200 poslanců, což je jasný důkaz, že se jedná o důležité téma,“ dodala Olga Sehnalová, která působí ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch.

Magda Kopczynska, která na dnešním setkání reprezentovala Komisi, připomněla, že Evropská komise odložila přijetí cíle na základě nedostatku relevantních statistických dat zasílaných členskými státy. Komise má k dispozici informace pouze z poloviny členských států. Dodala, že podobně složitě se vyjednávalo o přijetí cíle snižování počtu úmrtí na evropských silnicích. Jak však namítli zástupci ETSC, v případě tohoto cíle také nebyly dostatečně přesné statistiky z jednotlivých členských států, přesto se jej Komise rozhodla přijmout.

"Vážně zranění účastníci dopravních nehod jsou zapomenuté oběti. Často se totiž nejen oni sami, ale i jejich blízcí musí vyrovnat s následky dopravní nehody," zdůraznil Jeannot Mersch, prezident Evropské federace obětí dopravních nehod. Na závěr ranní diskuse pak zástupce Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) Stephen Perkins uvedl, že EU by v případě přijetí cíle následovala další země i mimo EU, například Austrálii či Japonsko, které strategické cíle v oblasti vážných zranění z dopravních nehod již přijaly.

Datum: 15.3.2016

Podobné články:

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Lidé s postižením nemůžou být občany druhé kategorie ani u voleb 5.2.2019

Často si stěžujeme na nízkou volební účast a nezájem lidí o volby. Existují přitom občané, kteří by k urnám přišli vyjádřit svůj názor rádi, ale z nejrůznějších důvodů to pro ně není možné - lidé se zdravotním postižením. ...

Nový ročník soutěže Spotřeba pro život: Reklamace zásilek jako studentská soutěžní disciplína 24.1.2019

Studenti se letos již po jedenácté utkají v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež v rámci soutěže Spotřeba pro život. Tento rok musí studenti prokázat svou „poštovní“ gramotnost při řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů se zásilkami. Předvedou ...

Výbor TRAN projednával ukončení změny času a rumunské předsednictví představilo své priority 22.1.2019

O ukončení střídání letního a zimního času diskutovali poslanci ve Výboru Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch (TRAN). Poslanci také diskutovali s odborníky, kteří představili dopady změn času na dopravu, energetiku a zdraví lidí. Největší obavy plynou z toho, že ...

Jak to vidím já
Evropa dvojího metru nemá budoucnost

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Mezinárodní konference ke vzdělávání mladých spotřebitelů 19. 11. v Poslanecké sněmovně PČR

19.11.2018 |

Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek k tomu, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se jich využívat. To, jak informovanost ... pokračování

Naše videa
Konference - Budoucí vývoj nákladních vozidel

5.12.2013 | Europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, vystoupila ve čtvrtek 5. prosince na pozvání Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA) spolu s komisařkou Connie Hedegaardovou mezi hlavními řečníky ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]