TZ - Zastavme umírání na silnicích

V roce 2009 zahynulo na evropských silnicích 35 000 lidí. Jeden a půl milionu lidí bylo vážně zraněno, často s trvalými následky. Sociální a hospodářské náklady dopravních nehod za rok 2009 představují zhruba 130 miliard EUR.

Nejsme ale zcela bezmocní, s těmito fakty můžeme a musíme bojovat. Výsledky třetího evropského akčního programu pro bezpečnost silničního provozu hovoří jasně: mezi lety 2001 až 2009 se počet smrtelných nehod na silnicích v zemích EU snížil o 36 procent!

Silnice v Evropské unii ale musejí být ještě bezpečnější. Evropská komise proto předložila europoslancům svou novou strategii na období do roku 2020. Klíčovým cílem je snížení počtu smrtelný nehod na silnicích v EU o polovinu (od roku 2010 do roku 2020).

Příslušný výbor Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch projednal 262 pozměňovacích návrhů svých členů a text odeslal k dalšímu projednávání (poměr hlasů: 31 pro x 6 proti).

Do dokumentu bylo zapracováno i několik pozměňovacích návrhů české europoslankyně Olgy Sehnalové. „Prosadila jsem do něj mimo jiné úpravu, aby Komise a členské státy systematicky zvyšovaly kvalitu vzdělávání v autoškolách, podpořily praktickou výuku řidičů a kvalitu postupu při udělování řidičských průkazů. Uspěla jsem i s pozměňovacím návrhem, který zdůraznil, že pravidlo peníze z EU jen na bezpečné silnice se musí jednoznačně vztahovat i na komunikace nižších tříd."
Tento pozměňovací návrh je dle mínění Olgy Sehnalové vzhledem k aktuální situaci v České republice tím nejdůležitějším. „Statistiky totiž jasně ukazují, že většina dopravních nehod se stává na silnicích I. a II. třídy. Údaje za Českou republiku toto jednoznačně potvrzují. Na těchto silnicích zemřelo v roce 2008 celkem 628 lidí." Jako lékařka ještě z vlastní zkušenosti krátce dodala: "Každý, kdo zažil dopravní nehodu na vlastní kůži, ví své. Zbytečná úmrtí na silnicích snad ani více okomentovat nelze."


V Bruselu, dne 23. června 2011

Datum: 23.6.2011

Podobné články:

Olga Sehnalová: Lepší přístup k produktům a službám pro osoby s postižením 13.3.2019

...

Olga Sehnalová: Potvrzeno. Zemědělci budou lépe chráněni proti nekalým praktikám 12.3.2019

...

Europoslankyně Sehnalová: auta v EU budou bezpečnější, ale nekomplikujme řidičům zbytečně život 21.2.2019

...

Legislativní zákaz dvojí kvality - schváleno! 22.1.2019

Schváleno! Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů právě přijal kompromisní návrh Olgy Sehnalové, který zakazuje dvojí kvalitu a požaduje JASNÉ označení výrobků. ...

Avizo: Autonomní vozidla se chystají vstoupit na evropské silnice 14.1.2019

Doprava nejen v Evropě se v posledních letech výrazně mění vlivem čím dál větší digitalizace a automatizace. V silniční dopravě je v posledních letech fenoménem vývoj autonomního řízení, které vozidlo ovládá s minimálním zásahem nebo úplně bez zásahu řidiče. Evropská unie se ...

Školáci jako spotřebitelé: Co děláme a co dělat můžeme? 16.11.2018

Odpovědi bude hledat konference ke vzdělávání mladých spotřebitelů 19. 11. v Poslanecké sněmovně PČR ...

Jak to vidím já
Hlavní problém okolo supernemocnice? Kdo ji zaplatí, ...

Pod pojmem systemizace pracovních míst si většina z nás asi nepředstaví nic konkrétního. Ve zdravotnictví jsou to zjednodušeně tabulky, které říkají, kolik zdravotníků, lékařů, zdravotních sester, ošetřovatelů a ostatního personálu v nemocnicích potřebujete, abyste zajistili provoz nemocnic. To znamená, abyste bez problémů zajistili nejen běžný provoz ve dne, ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Olga Sehnalová k genderové problematice

26.3.2015 | Videomessage poslankyně Evropského parlamentu Olgy Sehnalové k veřejné debatě "Genderové kvóty: ano, či ne?"
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]