Takže doprava?

Portfolio, které připadlo paní (komisařce) Jourové, bude údajně doprava a vesmírné technologie. Zejména část, která se týká vesmírných technologií, je pro Českou republiku logickou volbou. Evropská Agentura pro satelitní systém Galileo sídlí po velkém, a řekla bych i příkladném společném snažení všech, kdo rozhodnutí Komise mohli ovlivnit, v České republice. Byl to velký diplomatický úspěch, který dle mého soudu dodnes není zcela doceněn.

Na druhé straně doprava byla v minulých letech ze strany České republiky poněkud problematickou oblastí, ať už jde o čerpání fondů, nebo přípravy a vlastní realizace dopravních staveb. Je nepochybně také pravda, že i obecné pozice České republiky k řadě aspektů evropské dopravní politiky nebyly v minulosti zcela v souladu.

Jako členka výboru pro dopravu a cestovní ruch jsem v Evropském parlamentu působila v uplynulých pěti letech a budu mít příležitost se v této agendě angažovat i tomto volebním období. Proto snad mohu potvrdit, že dopravní agenda EU je mnohem širší než u nás zmiňované rozdělování peněz na dopravní projekty.

Jde o legislativu, která zahrnuje oblast letecké dopravy, od řízení letového provozu v rámci tzv. Jednotného evropského nebe, po bezpečnostní opatření na letištích, odbavovací služby, hluk, práva cestujících či pracovní dobu posádek, oblast emisí z letecké dopravy, atd. U lodní dopravy oblast vnitrozemské i námořní dopravy, parametry vodních cest i lodí, paliv, přístavních služeb, bezpečnosti a mnohé další.

V dopravě železniční bude zásadním tématem tzv. čtvrtý železniční balíček, otázka liberalizace regionální osobní železniční dopravy, správy infrastruktury, problematika železničních holdingů a transparentnosti jejich financování, ale také bezpečnostní a technické parametry na železnici, zjednodušování přeshraničních aspektů železniční dopravy, otázka infrastruktury pro kombinovanou přepravu, atd.. A když se dotkneme dopravy silniční, tak nepochybně otázka efektivního využívání infrastruktury, kabotáže, pracovních podmínek řidičů kamionů, ale také rozměrů a hmotnosti nákladních vozidel, jejich technická způsobilost, paliva v souvislosti s cíli snižování emisí, zpoplatňování komunikací, bezpečnost, atd..

Seznam není jistě vyčerpávající. U komisaře se nepochybně nepředpokládá detailní znalost celé oblasti, ale cení se jasná politická stanoviska k těmto tématům. Pokud se stane paní Jourová skutečně komisařkou pro dopravu a vesmírné technologie, půjde o úspěch, protože se rozhodně nebude jednat o okrajové portfolio v rámci Komise. Připojuji se tedy k těm, kteří to budou považovat za úspěch pro Českou republiku.

Datum: 5.9.2014

Starší Názory a komentáře:

Státu je to jedno 9.3.2019

Včera jsem měla příležitost se osobně setkat s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem a položit mu jednoduchou otázku. Tedy vlastně dvě nebo tři. ...

Členské státy chtějí dvojí kvalitu zakázat jen na oko, ke skutečnému zákazu chybí vůle 4.3.2019

Úprava směrnice o nekalých obchodních praktikách, která má směrnici rozšířit o zákaz dvojí kvality výrobků, prošla do další fáze. V pátek schválili představitelé zemí EU text, o kterém teď budou vyjednávat s Evropským parlamentem. Za plus můžeme považovat vůbec to, že ...

Cukrárna aneb o tom, jak se nic rušit nebude 3.3.2019

Jde o hysterii! Nikdo nic zavírat nechce! To jsou obvyklé odpovědi hejtmana a spol. na otázky spojené s dalším osudem zfúzovaných okresních nemocnic po té, co se vybuduje supernemocnice v Malenovicích, která má poskytovat nepřetržitou akutní péči. Ty kupecké počty jsou ...

Evropa dvojího metru nemá budoucnost 6.2.2019

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...

Prohrát se může, ale bojovat se musí 4.2.2019

Jak jsem slíbila, dnes jsem se zúčastnila zasedání krajského zastupitelstva Zlínského kraje. Bylo skvělé, že účast lidí, hlavně zdravotních sester, byla taková, že se nevešly do jednacího sálu. Ve svém volnu, po nočních službách, přijelo svou nespokojenost vyjádřit více než ...

Zdravotnictví ve Zlínském kraji: Co se dá dělat? 1.2.2019

Bitva o zdravotnictví ve Zlínském kraji hodně zajímá veřejnost a lidé se mě ptají, jestli a co mohou udělat. Na jaře aspoň podepisovali petici, co se dá ještě dělat teď? Odpověď je, nebát se veřejně vyjádřit svůj názor a oslovit krajské zastupitele, které jste si zvolili. ...

Tak a teď ještě vyměnit neposlušné primáře 29.1.2019

Rada Zlínského kraje odvolala ředitelku MUDr. Lenku Mergenthalovou. Stalo se tak navzdory masivní podpoře od řadových zaměstnanců, primářů, lékařské komory, vedení města a také veřejnosti. Nic nepomohlo. Hejtman byl rozhodnut a jeho věrní v Radě Zlínského kraje také. Pro odvolání ...

Dvojí kvalita: teď se láme chleba 18.1.2019

V úterý proběhne v Bruselu důležité hlasování, které rozhodne o tom, jestli bude moci být dvojí kvalita skutečně postavena mimo zákon a v jaké podobě to bude. Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů bude hlasovat o znění směrnice o nekalých obchodních praktikách. ...

Jak to vidím já
Státu je to jedno

Včera jsem měla příležitost se osobně setkat s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem a položit mu jednoduchou otázku. Tedy vlastně dvě nebo tři. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Konference - Budoucí vývoj nákladních vozidel

5.12.2013 | Europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, vystoupila ve čtvrtek 5. prosince na pozvání Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA) spolu s komisařkou Connie Hedegaardovou mezi hlavními řečníky ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]