Špatnými podmínkami profesionálních řidičů se bude zabývat Komise

Profesionální řidiči jsou dnes a denně vystavováni tlaku. Není výjimkou, že silniční dopravci plánují řidičům noční trasy o délce 500 – 700 km s fixními termíny dojezdů v ranních hodinách bez časové rezervy. Právě to je jedním z faktorů, který nutí řidiče k nedodržování povinných přestávek a porušování pravidel bezpečnosti silničního provozu. Celková únava organismu má za následek, že v ranních hodinách je výrazně vyšší nehodovost nákladních vozidel.

 

Europoslankyně Olga Sehnalová se proto rozhodla v této věci interpelovat Evropskou komisi. Položila jí otázku, zda neuvažuje o plošném nočním zákazu jízdy kamiónů,jako je tomu například v Rakousku, kde platí omezení jízd kamionů celoročně od 22 do 5 hodin, s výjimkou jízd vozidel se sníženou hlučností, přičemž maximální rychlost je omezena na 60 km/h.

 

Odpověď dostala europoslankyně v tomto týdnu. Dle Komise však v současné době neprobíhá žádný postup, který by v celé EU omezoval jízdu v nočních hodinách. Dřívější snahy o zavedení harmonizovaných pravidel týkajících se omezení provozu těžkých nákladních vozidel skončily neúspěchem.

 

Odpovědnost za řízení silniční dopravy, včetně omezení provozu těžkých nákladních vozidel,  tak podle Komise spočívá v první řadě na celostátních a v některých případech regionálních orgánech členských států. Veškeré tyto předpisy musí být samozřejmě v souladu s obecnými zásadami vyplývajícími ze Smlouvy, jako je např. zásada nediskriminace a zásada proporcionality.

Tento týden se na veřejném slyšení Výboru pro dopravu a cestovní ruch debatovalo o situaci na trhu silniční nákladní dopravy, kterého se zúčastnili jak zástupci ze strany profesionálních řidičů, tak zástupci dopravců.  Obě strany mají velmi odlišný pohled na současný neuspokojivý stav. Řidiči jsou vystavování tlaku ze strany dopravců a ti jsou naopak „tlačeni“ cenovou konkurencí.  Tím dochází ke snižování nákladů, které vede k tomu, že se někteří dopravci snaží různými způsoby obcházet zákony, na což pak nejvíc doplácí samotní řidiči.

 

„Často dostávám různé podněty řidičů, kteří v odvětví silniční dopravy pracují a poukazují na různé praktiky, se kterými se na svých cestách po Evropě běžně setkávají. I můj dotaz na Komisi vycházel z konkrétních zkušeností. I na veřejném slyšení v dopravním výboru tento týden probíhala ohledně podmínek v sektoru silniční dopravy bouřlivá debata. Považuji současnou situaci za neuspokojivou. Tzv. „silniční balíček“, který ohlásila Evropská komise pro příští rok, by se měl mimo jiné zabývat revizí sociálních a bezpečnostních standardů v silniční dopravě. Věřím, že Komise bude mít skutečnou ambici situaci zlepšit," dodala Olga Sehnalová, poslankyně Evropského parlamentu

Datum: 8.5.2015

Podobné články:

Olga Sehnalová ke dnešní schůzce s ministrem zemědělství Tomanem 18.3.2019

V Bruselu jsem se dnes setkala s ministrem Miroslavem Tomanem, který zde absolvoval jednání ministrů zemědělství. Pan ministr mne informoval o výsledku schůzky se svým polským protějškem a komisařem Andriukaitisem ohledně záruk Polska v otázce bezpečnosti hovězího masa, ...

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž zazářil ve Štrasburku 11.3.2019

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž letos slaví 50. výročí svého založení. Ke svému jubileu dostal dárek i od europoslankyně Olgy Sehnalové, která členy orchestru a jejich učitele pozvala na studijní návštěvu do Evropského parlamentu ve Štrasburku. Orchestr si ale nenechal ujít možnost ...

Blesk nebo koncepce aneb co se člověk dozví, když se zeptá na kraji 25.2.2019

Původně jsem chtěla tyto informace předat rovnou krajským zastupitelům, ale myslím, že budou zajímat i veřejnost. Podělím se o dva zajímavé dokumenty. Jeden jsem obdržela minulý čtvrtek a ten druhý jsem si našla na webových stránkách Zlínského kraje. Zeptala jsem se totiž Krajského ...

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Jak to vidím já
Státu je to jedno

Včera jsem měla příležitost se osobně setkat s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem a položit mu jednoduchou otázku. Tedy vlastně dvě nebo tři. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Zahájení Irských dnů

13.5.2013 | Zahájení Irských dnů v krátkém záznamu
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]