Špatnými podmínkami profesionálních řidičů se bude zabývat Komise

Profesionální řidiči jsou dnes a denně vystavováni tlaku. Není výjimkou, že silniční dopravci plánují řidičům noční trasy o délce 500 – 700 km s fixními termíny dojezdů v ranních hodinách bez časové rezervy. Právě to je jedním z faktorů, který nutí řidiče k nedodržování povinných přestávek a porušování pravidel bezpečnosti silničního provozu. Celková únava organismu má za následek, že v ranních hodinách je výrazně vyšší nehodovost nákladních vozidel.

 

Europoslankyně Olga Sehnalová se proto rozhodla v této věci interpelovat Evropskou komisi. Položila jí otázku, zda neuvažuje o plošném nočním zákazu jízdy kamiónů,jako je tomu například v Rakousku, kde platí omezení jízd kamionů celoročně od 22 do 5 hodin, s výjimkou jízd vozidel se sníženou hlučností, přičemž maximální rychlost je omezena na 60 km/h.

 

Odpověď dostala europoslankyně v tomto týdnu. Dle Komise však v současné době neprobíhá žádný postup, který by v celé EU omezoval jízdu v nočních hodinách. Dřívější snahy o zavedení harmonizovaných pravidel týkajících se omezení provozu těžkých nákladních vozidel skončily neúspěchem.

 

Odpovědnost za řízení silniční dopravy, včetně omezení provozu těžkých nákladních vozidel,  tak podle Komise spočívá v první řadě na celostátních a v některých případech regionálních orgánech členských států. Veškeré tyto předpisy musí být samozřejmě v souladu s obecnými zásadami vyplývajícími ze Smlouvy, jako je např. zásada nediskriminace a zásada proporcionality.

Tento týden se na veřejném slyšení Výboru pro dopravu a cestovní ruch debatovalo o situaci na trhu silniční nákladní dopravy, kterého se zúčastnili jak zástupci ze strany profesionálních řidičů, tak zástupci dopravců.  Obě strany mají velmi odlišný pohled na současný neuspokojivý stav. Řidiči jsou vystavování tlaku ze strany dopravců a ti jsou naopak „tlačeni“ cenovou konkurencí.  Tím dochází ke snižování nákladů, které vede k tomu, že se někteří dopravci snaží různými způsoby obcházet zákony, na což pak nejvíc doplácí samotní řidiči.

 

„Často dostávám různé podněty řidičů, kteří v odvětví silniční dopravy pracují a poukazují na různé praktiky, se kterými se na svých cestách po Evropě běžně setkávají. I můj dotaz na Komisi vycházel z konkrétních zkušeností. I na veřejném slyšení v dopravním výboru tento týden probíhala ohledně podmínek v sektoru silniční dopravy bouřlivá debata. Považuji současnou situaci za neuspokojivou. Tzv. „silniční balíček“, který ohlásila Evropská komise pro příští rok, by se měl mimo jiné zabývat revizí sociálních a bezpečnostních standardů v silniční dopravě. Věřím, že Komise bude mít skutečnou ambici situaci zlepšit," dodala Olga Sehnalová, poslankyně Evropského parlamentu

Datum: 8.5.2015

Podobné články:

Evropští poslanci odhlasovali změny v silniční nákladní dopravě 10.4.2019

Zlepšení podmínek pro řidiče a úpravu pravidel pro silniční nákladní dopravce minulý týden odhlasovali poslanci a poslankyně Evropského parlamentu na svém plenárním zasedání. Po téměř dvou letech debat o tzv. balíčku mobility se podařilo najít v Evropském parlamentu většinu, ...

K jednání Zastupitelstva Zlínského kraje 7.4.2019

Zastupitelé Zlínského kraje budou zítra rozhodovat o tom, jakým směrem se bude ubírat krajské zdravotnictví a krajský rozpočet na mnoho dalších let. Na otevřený dopis, který jsme odeslali krajským zastupitelům minulý týden, reagovala skupina primářů vybraných vedením kraje ...

Dvojí kvalita potravin – vyjádření Olgy Sehnalové k aktuálnímu vývoji 4.4.2019

 "Můj boj za kvalitní potraviny zdaleka ještě nekončí," prohlásila včera na tiskové konferenci česká europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), která téma do Bruselu přinesla a svojí prací jej z nechténného dotáhla až do jeho zákonné úpravy. Ta se nyní dostala do fáze finálního ...

Otevřený dopis zastupitelům Zlínského kraje 3.4.2019

Toto je otevřený dopis, který jsme dnes zaslali všem zastupitelům Zlínského kraje. Shrnuje naše argumenty.

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Návštěvnická skupina v Bruselu 20.3.2019

Zástupci českých odborů, živnostníci a řemeslníci z Kroměřížska, ale i další hosté mě včera navštívili v Evropském parlamentu v Bruselu, kam jsem je pozvala. Mluvili jsme spolu o tom, jak Parlament i další instituce EU fungují, ale probrali jsme i všechno ostatní, co je ohledně ...

Jak to vidím já
Vstanou noví bojovníci (proti dvojí kvalitě)

To mne napadlo, když jsem se dívala na předvolební debatu na TV NOVA, kde se všichni lídři předháněli, kdo byl a bude větším bojovníkem proti dvojí kvalitě potravin. Musím říct, že ještě na začátku dubna, kdy se rozhodovalo o zákazu dvojí kvality v EU, by mne opravdu nenapadlo, že to bude nejviditelnější téma této volební kampaně. Rozhořčení nad dvojí kvalitou je tím ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Tisková zpráva Olgy Sehnalové: Zákaz dvojí kvality výrobků vracím k hlasování

10.4.2019 |

Europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD) dostála svému slibu a snaží se o přepracování textu směrnice o nekalých obchodních praktikách. Dnes předala dostatečné množství podpisů pod pozměňovací návrh, který má vrátit do textu ... pokračování

Naše videa
TK - Balíček technické způsobilosti vozidel

2.7.2013 | Záznam vystoupení Olgy Sehnalové na tiskové konferenci - Balíček technické způsobilosti vozidel
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]