Špatnými podmínkami profesionálních řidičů se bude zabývat Komise

Profesionální řidiči jsou dnes a denně vystavováni tlaku. Není výjimkou, že silniční dopravci plánují řidičům noční trasy o délce 500 – 700 km s fixními termíny dojezdů v ranních hodinách bez časové rezervy. Právě to je jedním z faktorů, který nutí řidiče k nedodržování povinných přestávek a porušování pravidel bezpečnosti silničního provozu. Celková únava organismu má za následek, že v ranních hodinách je výrazně vyšší nehodovost nákladních vozidel.

 

Europoslankyně Olga Sehnalová se proto rozhodla v této věci interpelovat Evropskou komisi. Položila jí otázku, zda neuvažuje o plošném nočním zákazu jízdy kamiónů,jako je tomu například v Rakousku, kde platí omezení jízd kamionů celoročně od 22 do 5 hodin, s výjimkou jízd vozidel se sníženou hlučností, přičemž maximální rychlost je omezena na 60 km/h.

 

Odpověď dostala europoslankyně v tomto týdnu. Dle Komise však v současné době neprobíhá žádný postup, který by v celé EU omezoval jízdu v nočních hodinách. Dřívější snahy o zavedení harmonizovaných pravidel týkajících se omezení provozu těžkých nákladních vozidel skončily neúspěchem.

 

Odpovědnost za řízení silniční dopravy, včetně omezení provozu těžkých nákladních vozidel,  tak podle Komise spočívá v první řadě na celostátních a v některých případech regionálních orgánech členských států. Veškeré tyto předpisy musí být samozřejmě v souladu s obecnými zásadami vyplývajícími ze Smlouvy, jako je např. zásada nediskriminace a zásada proporcionality.

Tento týden se na veřejném slyšení Výboru pro dopravu a cestovní ruch debatovalo o situaci na trhu silniční nákladní dopravy, kterého se zúčastnili jak zástupci ze strany profesionálních řidičů, tak zástupci dopravců.  Obě strany mají velmi odlišný pohled na současný neuspokojivý stav. Řidiči jsou vystavování tlaku ze strany dopravců a ti jsou naopak „tlačeni“ cenovou konkurencí.  Tím dochází ke snižování nákladů, které vede k tomu, že se někteří dopravci snaží různými způsoby obcházet zákony, na což pak nejvíc doplácí samotní řidiči.

 

„Často dostávám různé podněty řidičů, kteří v odvětví silniční dopravy pracují a poukazují na různé praktiky, se kterými se na svých cestách po Evropě běžně setkávají. I můj dotaz na Komisi vycházel z konkrétních zkušeností. I na veřejném slyšení v dopravním výboru tento týden probíhala ohledně podmínek v sektoru silniční dopravy bouřlivá debata. Považuji současnou situaci za neuspokojivou. Tzv. „silniční balíček“, který ohlásila Evropská komise pro příští rok, by se měl mimo jiné zabývat revizí sociálních a bezpečnostních standardů v silniční dopravě. Věřím, že Komise bude mít skutečnou ambici situaci zlepšit," dodala Olga Sehnalová, poslankyně Evropského parlamentu

Datum: 8.5.2015

Podobné články:

Výbor TRAN dnes schválil návrhy ke zvýšení bezpečnosti vozidel 10.1.2019

Na dnešním zasedání Výboru TRAN, prvním v tomto roce, poslanci Výboru podpořili pozměněný návrh Komise ke zlepšení bezpečnosti vozidel a odhlasovali své stanovisko k nařízení o obecné bezpečnosti. Návrhem se bude dále zabývat Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO), ...

Nekalé praktiky mezi podniky v potravinářství budou díky sociálním demokratům zakázané po celé EU 20.12.2018

Vyjednávači Evropského parlamentu v čele s italským sociálnědemokratickým zpravodajem P. De Castrem ze zemědělského výboru a zástupci členských států v Radě EU včera dosáhli politické dohody nad unikátní evropskou směrnicí. ...

Nejasná zpráva o dvojí kvalitě aneb pohled pod pokličku 11.12.2018

V dnešním vydání Práva vyšel můj komentář k současnému vyjednávání o dvojí kvalitě značkových produktů. Celé znění komentáře si můžete přečíst níže: ...

Olga Sehnalová o Meziskupině pro práva lidí s postižením 10.12.2018

...

Newsletter: Plenární zasedání EP 10.- 13. prosince 2018 ve Štrasburku 9.12.2018

Slavnostní udelení Sacharovovy ceny Olegu Sencovovi ...

Olga Sehnalová vystoupila na konferenci k přístupnosti v oblasti informačních technologií 5.12.2018

Dnes jsem zahájila v Bruselu mezinárodní konferenci věnovanou přístupnosti v oblasti informačních technologií určenou IT expertům. Zdůraznila jsem, že zpřístupňování online služeb je nejen základní právo lidí se zdravotním postižením, ale s ohledem na počty potenciálních ...

Jak to vidím já
Sliby - chyby aneb salámová metoda začala?

Omezení péče v Kroměřížské nemocnici byrokratickým rozhodnutím od stolu začalo, navzdory všem předvolebním ujišťováním ze strany vedení kraje, že se k ničemu takovému nechystá. Tak už je to tady. V tichosti, bez fanfár a oslavných článků v Oknu do kraje. Od 1. ledna tak končí lůžková část očního oddělení. Občany Kroměříže a okolí by mělo zajímat, kdo a proč tak rozhodl, ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Evropská karta lidí s postižením je realitou již v osmi státech, její přínosy zhodnotila konference v Evropském parlamentu

28.11.2018 |

Pokud máte nějakou formu postižení, Vaše průkazka osoby se zdravotním postižením Vám umožní využít například slevu na jízdné nebo levnější vstupenku na zámek. Co se ale stane, pokud chcete cestovat do jiného státu Evropské ... pokračování

Naše videa
Lucemburské dny

19.11.2015 | Krátké ohlédnutí za Lucemburskými dny v Kroměříži
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]