Olga Sehnalová o automatickém systému tísňového volání eCall: od počátku jsme kladli veliký důraz na ochranu osobních údajů

Představte si, že jste účastníky vážné dopravní nehody a nejste schopni si sami zavolat pomoc. Už brzy by to za vás mohlo udělat vaše auto. Parlamentní Výbor pro vnitřní trh včera schválil zavedení automatického systému tísňového volání eCall pro automobily. Návrh má v Parlamentu na starosti česká poslankyně Olga Sehnalová. Po hlasování jsme s ní mluvili o tom, proč je systém eCall potřeba, jak budou v jeho rámci chráněny osobní údaje, a na kolik eCall přijde spotřebitele.


Proč byly tyto právní předpisy potřeba?

Veřejným systémem automatického vyrozumění v případě dopravní nehody se Evropský parlament zabýval už poměrně dlouho. My víme, že existují některé soukromé služby, které poskytují takovéto vyrozumění v případě nehody, ale tyto služby nefungují v celé Evropě. Takže když přejedete přes hranice, máte jazykový problém a často ani pořádně nevíte, kde jste.

Jde o to, aby efektivita příjezdu záchranných složek ve "zlaté hodině", což je čas, který rozhoduje o životě a smrti, byla vyřešena standardním způsobem v celé Evropské unii.

Novou legislativu tedy potřebujeme ze tří důvodů: aby byl tento systém založen na veřejném tísňovém volání využívajícím evropskou linku tísňového volání 112; aby odpadla jazyková bariéra; a abychom měli standardní systém, který bude fungovat přes hranice.

Mnoho lidí má obavy ohledně ochrany osobních údajů …

My jsme od počátku kladli veliký důraz na ochranu osobních údajů. Chtěli jsme, aby bylo naprosto jasné, že v rámci tohoto systému nebude docházet ke kontinuálnímu sledování.

Informace se předává až v momentě, kdy dochází k vážné dopravní nehodě, kdy se spustí čidla airbagu. V tento moment se předává standardní sada informací záchranným složkám, podle toho, jak je mají zařízené jednotlivé členské státy. Po předání informací bude navázáno i hlasové spojení, aby se eliminovaly případy falešného volání, nebo vyslání záchranných složek k banálním nehodám.

Myslím, že výsledek, ke kterému jsme dospěli, dbá na ochranu osobních údajů velmi zásadně.

Na kolik vyjde zavedení systému e-Call spotřebitele?

Odhady nákladů na jeden automobil se pohybují v desítkách eur. Ale samozřejmě, že až bude tento systém rozšířen masivně, cena bude postupně klesat.

Co bude dál? Kdy se začne zařízení montovat do automobilů?

Nástup bude velmi postupný, protože mluvíme o nových typech vozidel, ne o všech nových vozidlech. Nařízení by mělo platit od března 2018, to znamená, že je tu určitá přechodná doba, která dává výrobcům nějaký čas na to, aby se zadaptovali a systém vyzkoušeli. Chceme, aby celý systém, pokud už jednou začne fungovat, byl opravdu spolehlivý.


Plenární hlasování o návrhu je plánováno na konec dubna.

Zdrojem tisková zpráva Evropského parlamentu.

Datum: 18.3.2015

Podobné články:

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Lidé s postižením nemůžou být občany druhé kategorie ani u voleb 5.2.2019

Často si stěžujeme na nízkou volební účast a nezájem lidí o volby. Existují přitom občané, kteří by k urnám přišli vyjádřit svůj názor rádi, ale z nejrůznějších důvodů to pro ně není možné - lidé se zdravotním postižením. ...

Nový ročník soutěže Spotřeba pro život: Reklamace zásilek jako studentská soutěžní disciplína 24.1.2019

Studenti se letos již po jedenácté utkají v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež v rámci soutěže Spotřeba pro život. Tento rok musí studenti prokázat svou „poštovní“ gramotnost při řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů se zásilkami. Předvedou ...

Výbor TRAN projednával ukončení změny času a rumunské předsednictví představilo své priority 22.1.2019

O ukončení střídání letního a zimního času diskutovali poslanci ve Výboru Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch (TRAN). Poslanci také diskutovali s odborníky, kteří představili dopady změn času na dopravu, energetiku a zdraví lidí. Největší obavy plynou z toho, že ...

Jak to vidím já
Evropa dvojího metru nemá budoucnost

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Mezinárodní konference ke vzdělávání mladých spotřebitelů 19. 11. v Poslanecké sněmovně PČR

19.11.2018 |

Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek k tomu, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se jich využívat. To, jak informovanost ... pokračování

Naše videa
Na film Cigán se do Evropského parlamentu přišli podívat komisaři i velvyslanec

10.4.2013 | Záznam z promítán filmu Cigán v Evropském parlamentu
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]