Letní (cyklistické) přemítání o bezpečné dopravě

Poslední jednání Výboru pro dopravu Evropského parlamentu před letní parlamentní přestávkou se zabývalo mj. bezpečností vozidel. Zpráva německého europoslance Kocha, s nímž budu spolupracovat jako stínová zpravodajka sociálních demokratů, reaguje na již dříve zveřejněný dokument Evropské komise, ve kterém zvažuje zavedení nových povinných bezpečnostních prvků. Hlavním cílem má být zvýšení bezpečnosti zejména zranitelných účastníků (chodci, cyklisté atd.) silničního provozu, a samozřejmě také řidičů a osob přepravovaných v samotných vozidlech.

Dopravní nehody v městských oblastech se zranitelnými účastníky končí v téměř polovině případů smrtí a jsou také skupinou, kde se počet usmrcených a vážně zraněných nedaří snižovat. Kolega Koch, se kterým jsem měla možnost spolupracovat již v minulosti například na zavádění systému tísňového volání eCall, jako zpravodaj velmi správně poukázal na to, že dopravní bezpečnost není izolovanou problematikou bezpečnějších vozidel, ale také bezpečné infrastruktury a chování řidičů a jejich vzájemného působení. Já dodávám, že i celkového společenského klimatu, který musí bezpečnost dopravy skutečně vzít za svou a chtít soustavně a cílevědomě na snížení 26 tisíc usmrcených a 130 tisíc vážně zraněných (!!!) každý rok pracovat, nejen krčit rameny nad statistikami. Od řady kolegů v rozpravě zaznělo, jak vážný je problém kolize nákladních vozidel s cyklisty či chodci a že lepším řešením je budování oddělené infrastruktury pro cyklisty a vozidla, aby se riziku střetu skutečně zamezilo. Tento názor je mi blízký, protože jako aktivní cyklistka musím říci, že jízda na kole v běžném provozu mimo cyklostezky je skutečně čím dál větší adrenalinový zážitek. Mám za sebou příliš mnoho nebezpečných situací, než abych tuto jízdu vyhledávala, když nemusím. Jaká je úleva vidět kus kvalitní a bezpečné cyklostezky, která Vás z provozu vyvede pryč. Jejich smyslem nemají být úseky vedoucí odnikud nikam. Právě naopak. Berme je v prvé řadě jako náš příspěvek bezpečnější dopravě.

V Česku zemřelo pouze v loňském roce 39 cyklistů po srážce s vozidlem, v zemích EU přes 2 tisíce lidí. Mluvíme i o lidech, kteří utrpěli vážná zranění často s trvalými následky. Nemyslím si, že cyklostezky jsou „nesmysl“. Každý z nás je občas chodcem, řidičem, spolujezdcem nebo cestujícím a v každé roli se chceme pohybovat bezpečně. Tragedií v dopravě je příliš mnoho. Tak šťastnou cestu.

Datum: 19.7.2017

Starší Názory a komentáře:

Hlavní problém okolo supernemocnice? Kdo ji zaplatí, kdo v ní bude pracovat a co se bude dít dál... 21.3.2019

Pod pojmem systemizace pracovních míst si většina z nás asi nepředstaví nic konkrétního. Ve zdravotnictví jsou to zjednodušeně tabulky, které říkají, kolik zdravotníků, lékařů, zdravotních sester, ošetřovatelů a ostatního personálu v nemocnicích potřebujete, abyste zajistili ...

Státu je to jedno 9.3.2019

Včera jsem měla příležitost se osobně setkat s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem a položit mu jednoduchou otázku. Tedy vlastně dvě nebo tři. ...

Členské státy chtějí dvojí kvalitu zakázat jen na oko, ke skutečnému zákazu chybí vůle 4.3.2019

Úprava směrnice o nekalých obchodních praktikách, která má směrnici rozšířit o zákaz dvojí kvality výrobků, prošla do další fáze. V pátek schválili představitelé zemí EU text, o kterém teď budou vyjednávat s Evropským parlamentem. Za plus můžeme považovat vůbec to, že ...

Cukrárna aneb o tom, jak se nic rušit nebude 3.3.2019

Jde o hysterii! Nikdo nic zavírat nechce! To jsou obvyklé odpovědi hejtmana a spol. na otázky spojené s dalším osudem zfúzovaných okresních nemocnic po té, co se vybuduje supernemocnice v Malenovicích, která má poskytovat nepřetržitou akutní péči. Ty kupecké počty jsou ...

Evropa dvojího metru nemá budoucnost 6.2.2019

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...

Prohrát se může, ale bojovat se musí 4.2.2019

Jak jsem slíbila, dnes jsem se zúčastnila zasedání krajského zastupitelstva Zlínského kraje. Bylo skvělé, že účast lidí, hlavně zdravotních sester, byla taková, že se nevešly do jednacího sálu. Ve svém volnu, po nočních službách, přijelo svou nespokojenost vyjádřit více než ...

Zdravotnictví ve Zlínském kraji: Co se dá dělat? 1.2.2019

Bitva o zdravotnictví ve Zlínském kraji hodně zajímá veřejnost a lidé se mě ptají, jestli a co mohou udělat. Na jaře aspoň podepisovali petici, co se dá ještě dělat teď? Odpověď je, nebát se veřejně vyjádřit svůj názor a oslovit krajské zastupitele, které jste si zvolili. ...

Tak a teď ještě vyměnit neposlušné primáře 29.1.2019

Rada Zlínského kraje odvolala ředitelku MUDr. Lenku Mergenthalovou. Stalo se tak navzdory masivní podpoře od řadových zaměstnanců, primářů, lékařské komory, vedení města a také veřejnosti. Nic nepomohlo. Hejtman byl rozhodnut a jeho věrní v Radě Zlínského kraje také. Pro odvolání ...

Jak to vidím já
Hlavní problém okolo supernemocnice? Kdo ji zaplatí, ...

Pod pojmem systemizace pracovních míst si většina z nás asi nepředstaví nic konkrétního. Ve zdravotnictví jsou to zjednodušeně tabulky, které říkají, kolik zdravotníků, lékařů, zdravotních sester, ošetřovatelů a ostatního personálu v nemocnicích potřebujete, abyste zajistili provoz nemocnic. To znamená, abyste bez problémů zajistili nejen běžný provoz ve dne, ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Olga Sehnalová k genderové problematice

26.3.2015 | Videomessage poslankyně Evropského parlamentu Olgy Sehnalové k veřejné debatě "Genderové kvóty: ano, či ne?"
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]