Když se Evropa hádá, vědí to všichni, když se buduje, neví to nikdo

Evropská komise koncem října představila plán nového evropského Aktu pro jednotný vnitřní trh EU. Jedná se o soubor padesáti návrhů, které by měly vstoupit v platnost v následujících dvou letech s cílem zajistit co nejlepší fungování vnitřního trhu Evropské unie. Tato aktivita Komise je součástí tzv. strategie "Evropa 2020" zaměřené na podporu hospodářského růstu v EU a vzniku nových pracovních míst.
Mezi padesáti návrhy figurují například vytvoření evropského občanského průkazu pro pracující k usnadnění jejich mobility, zjednodušení registrace automobilů v jiném členském státě EU, či zvýšení transparentnosti bankovních poplatků. Seznam bude nyní podroben čtyřměsíční debatě, jelikož Komise doufá, že lidé využijí příležitosti a k tématu vnitřního trhu se vyjádří. Jak bude celá tato debata v praxi vypadat, však zatím není jasné. Ve svém apelu na Komisi se nad tímto aspektem pozastavila i europoslankyně Olga Sehnalová: „Komise tvrdí, že chce znát názor co možná největšího počtu běžných spotřebitelů. Avšak například v České republice nebo na Slovensku zveřejnění tohoto dokumentu v médiích zcela zapadlo.“ Olga Sehnalová se ve svém prohlášení táže, jaká je vlastně komunikační strategie tohoto návrhu? „Stojí-li Komise skutečně o názory spotřebitelů, měla by pro medializaci tohoto návrhu udělat podstatně více než doposud! Vnímání, pochopení a znalost jednotného trhu jsou u občanů nízké, neexistující, zmatené či dokonce negativní. Mnoho Evropanů ani neví, jaké konkrétní výhody jim samotný jednotný trh přináší. Přitom opatření EU na vnitřním trhu mají výsledky. Například snížení cen mobilních hovorů o 70% nebo snížení cen letenek o 40%. To jsou konkrétní výhody, které jednotný trh přináší lidem.“
Europoslankyně proto vyzvala Evropskou komisi, aby výrazně zlepšila svou komunikační strategii směrem ke koncovým spotřebitelům tak, aby se zvýšila informovanost o přínosech jednotného trhu EU. Stále je tu totiž velké množství problémů, které je třeba řešit. Například srovnávání cen výrobků v jednotlivých zemích. V České republice a na Slovensku jsou paradoxně ceny některých komodit (např. oděvů a elektroniky) podstatně vyšší, než ve státech západní Evropy, přestože kupní síla obyvatelstva je nesrovnatelná. A právě takové problémy by mohl fungující přeshraniční trh vyřešit.
„Zcela jistě je potřeba, aby budoucí politika EU v oblasti jednotného trhu odpovídala potřebám především spotřebitelů a zajistila jejich ochranu. Ale také je nutné, aby tato politika byla dobře komunikována a prezentována. Podle mého názoru by informační kampaň neměla být vedena jen na úrovni evropských institucí, ale měla by být decentralizována na národní a regionální úroveň. Zaměřit by se pak měla zejména na řešení každodenních problémů spotřebitelů, jako jsou například bankovní poplatky či srovnávání cen výrobků", uzavřela své doporučení Olga Sehnalová.

Tisková zpráva Delegace ČSSD v Evropském parlamentu

Datum: 11.11.2010

Podobné články:

Evropští poslanci odhlasovali změny v silniční nákladní dopravě 10.4.2019

Zlepšení podmínek pro řidiče a úpravu pravidel pro silniční nákladní dopravce minulý týden odhlasovali poslanci a poslankyně Evropského parlamentu na svém plenárním zasedání. Po téměř dvou letech debat o tzv. balíčku mobility se podařilo najít v Evropském parlamentu většinu, ...

K jednání Zastupitelstva Zlínského kraje 7.4.2019

Zastupitelé Zlínského kraje budou zítra rozhodovat o tom, jakým směrem se bude ubírat krajské zdravotnictví a krajský rozpočet na mnoho dalších let. Na otevřený dopis, který jsme odeslali krajským zastupitelům minulý týden, reagovala skupina primářů vybraných vedením kraje ...

Dvojí kvalita potravin – vyjádření Olgy Sehnalové k aktuálnímu vývoji 4.4.2019

 "Můj boj za kvalitní potraviny zdaleka ještě nekončí," prohlásila včera na tiskové konferenci česká europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), která téma do Bruselu přinesla a svojí prací jej z nechténného dotáhla až do jeho zákonné úpravy. Ta se nyní dostala do fáze finálního ...

Otevřený dopis zastupitelům Zlínského kraje 3.4.2019

Toto je otevřený dopis, který jsme dnes zaslali všem zastupitelům Zlínského kraje. Shrnuje naše argumenty.

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Návštěvnická skupina v Bruselu 20.3.2019

Zástupci českých odborů, živnostníci a řemeslníci z Kroměřížska, ale i další hosté mě včera navštívili v Evropském parlamentu v Bruselu, kam jsem je pozvala. Mluvili jsme spolu o tom, jak Parlament i další instituce EU fungují, ale probrali jsme i všechno ostatní, co je ohledně ...

Jak to vidím já
Nekalé obchodní, pardon politické praktiky

Nedávno se premiér Babiš obrátil na čtenáře MfD se zvoláním, že spotřebitel musí být na prvním místě. Vyjmenovává v něm řadu opatření, která v nedávné době zlepšila postavení spotřebitelů. Není proto divu, že běžný čtenář článek vnímá jako přehled úspěchů hnutí ANO. Má to však jeden háček. Příklady, které pan premiér uvádí, jsou v drtivé většině ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Evropské řešení dvojí kvality je polovičaté, teď je řada na nás, uvedla Olga Sehnalová

17.4.2019 |

(Štrasburk, 17. dubna 2019) Evropský parlament dnes většinou schválil nová pravidla, která se týkají také otázky dvojí kvality výrobků. Za nedostatečné je považuje česká europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD). ... pokračování

Naše videa
Irské dny Olgy Sehnalové

13.5.2013 | Připomeňme si Irské dny v Kroměříži z května 2013
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]