Evropské spotřebitelské centrum: Jak podat stížnost po hořkém návratu z dovolené

Švábi pod postelí, plíseň v koupelně, špína v kuchyňce, a k tomu pod okny zápach popelnic ze zadního traktu budovy, ač byl slíben výhled na moře. Kdo se s tímto setkal na dovolené, jistě hudroval. Ale to nestačí. Je nutné se ozvat a požadovat nápravu nebo alespoň slevu z ceny pobytu. Po návratu z dovolené se někteří spotřebitelé ptají, jak to učinit a jak dlouho od skončení dovolené mohou stížnost podat. 

Obecně platí, že závady je vhodné hlásit bez zbytečného odkladu. U dovolenkových služeb to platí dvojnásob. „Pokud se smlouva řídí českým nebo například německým právem, je nutné ozvat se a na nedostatky upozornit už přímo na místě a následně zaslat písemnou stížnost cestovní kanceláři nebo ubytovateli ve lhůtě 30 dnů od skončení pobytu,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR.

Stížnost podaná na místě musí být nějakým způsobem doložena. Nejvhodnější je nechat si vystavit písemné potvrzení, nebo spotřebitel může stížnost sepsat sám a nechat si ji v hotelu či penzionu potvrdit.

Tak to učinil český spotřebitel, který požadoval 100eurovou slevu z ceny zájezdu ve výši 800 eur kvůli tomu, že pokoj, ve kterém byl ubytován zahraniční cestovní kanceláří, byl špinavý a očividně delší dobu řádně neudržovaný. Německá cestovní kancelář se spotřebitelem nechtěla v dané věci komunikovat, nicméně poté, co Čech požádal o pomoc síť Evropských spotřebitelských center (ESC), se podařilo mimosoudní cestou vymoci slevu ve výši 60 eur.

„Pokud by cestovní kancelář nekontaktoval už během pobytu, s vysokou pravděpodobností by se žádné kompenzace vzniklé újmy nedočkal,“ upozorňuje Ondřej Tichota.

Pokud poskytovatel služby stížnost nevyřídí podle představ spotřebitele a pokud ve snaze o smírné řešení sporu se zahraničním poskytovatelem služeb neuspěje síť ESC, mohou se lidé svých práv domáhat soudně.

„Takový proces lze zahájit nejpozději ve lhůtě dvou nebo tří let, což je promlčecí lhůta ve státech Evropské unie, v závislosti na tom, právem které země se uzavřená smlouva řídí,“ podotýká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit přeshraniční spory s podnikateli z jiných zemí EU, Norska a Islandu. Více o spotřebitelských právech na jednotném trhu lze najít na www.evropskyspotrebitel.cz.

- See more at: http://www.evropskyspotrebitel.cz/tiskove-zpravy/jak-po-horkem-navratu-z-dovolene-podat-stiznost-na-ubytovatele#sthash.hFq4qpWu.dpuf

Datum: 19.9.2016

Podobné články:

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Lidé s postižením nemůžou být občany druhé kategorie ani u voleb 5.2.2019

Často si stěžujeme na nízkou volební účast a nezájem lidí o volby. Existují přitom občané, kteří by k urnám přišli vyjádřit svůj názor rádi, ale z nejrůznějších důvodů to pro ně není možné - lidé se zdravotním postižením. ...

Nový ročník soutěže Spotřeba pro život: Reklamace zásilek jako studentská soutěžní disciplína 24.1.2019

Studenti se letos již po jedenácté utkají v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež v rámci soutěže Spotřeba pro život. Tento rok musí studenti prokázat svou „poštovní“ gramotnost při řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů se zásilkami. Předvedou ...

Výbor TRAN projednával ukončení změny času a rumunské předsednictví představilo své priority 22.1.2019

O ukončení střídání letního a zimního času diskutovali poslanci ve Výboru Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch (TRAN). Poslanci také diskutovali s odborníky, kteří představili dopady změn času na dopravu, energetiku a zdraví lidí. Největší obavy plynou z toho, že ...

Jak to vidím já
Evropa dvojího metru nemá budoucnost

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Evropská karta lidí s postižením je realitou již v osmi státech, její přínosy zhodnotila konference v Evropském parlamentu

28.11.2018 |

Pokud máte nějakou formu postižení, Vaše průkazka osoby se zdravotním postižením Vám umožní využít například slevu na jízdné nebo levnější vstupenku na zámek. Co se ale stane, pokud chcete cestovat do jiného státu Evropské ... pokračování

Naše videa
Na film Cigán se do Evropského parlamentu přišli podívat komisaři i velvyslanec

10.4.2013 | Záznam z promítán filmu Cigán v Evropském parlamentu
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]