Poslankyně Evropského parlamentu a členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, Olga Sehnalová, je proti navrhovaným každoročním technickým prohlídkám aut, které by mohly nahradit současný dvouletý interval. V rámci balíčku o technické způsobilosti vozidel toto nedávno navrhla Evropská komise. Balíček opatření je rozdělený na tři části (o pravidelných technických prohlídkách aut, o namátkových silničních technických kontrolách a o registraci vozidel). Olga Sehnalová je zpravodajkou k části o namátkových silničních technických kontrolách.
Na Rádiu Impuls k navrhované změně poslankyně Olga Sehnalová řekla: „V téhle situaci, kdy lidé opravdu obracejí každou korunu, si myslím, že by to byla poměrně zbytečná zátěž. A jestli to zlepší bezpečnost? Čísla nám říkají, že technické závady se podílejí na dopravní nehodovosti podle odhadů mezi dvěma až osmi procenty. Ti větší zabijáci jsou přece alkohol, rychlost, bezpečnostní pásy a podobně. Myslím, že by se pozornost měla upřít tímto směrem.“
Dle návrhu by na STK měly povinně jezdit motorky i mopedy, které dosud v některých členských státech nemusely. Po 6ti letech provozu by potom měla být STK povinná každý rok – a to pro všechny osobní auta, motorky i nákladní auta. Jakmile by měl automobil (osobní a užitkový do 3,5 tuny) v okamžiku první STK (tj. po 4 letech) najeto 160 000 km, měl by podle návrhu jezdit na STK rovněž každý rok. Důvodem této změny je podle Komise zvýšení bezpečnosti na silnicích. Ovšem, podle poslankyně Sehnalové, tuto souvislost Komise dosud nedokázala přesvědčivě doložit. Nařízení navíc ovlivní zejména středo- a východoevropské řidiče, protože jejich vozový park je v EU nejstarší. Česká poslankyně stojí jasně za českými řidiči a je proti návrhu.
K balíčku patří i namátkové silniční technické kontroly – na silnicích by mohli být dle návrhu kontrolováni nově profesionální řidiči jak nákladních, tak osobních vozidel nad 8 pasažérů tzv. lehkých užitkových vozidel do 3,5 tuny. Nejčastější kontroly by se vztahovaly na ty řidiče, u kterých bylo při STK zjištěno nejvíce problémů.
Proti návrhu se velice silně ohradila řada členských států EU na říjnové Radě ministrů dopravy. V Evropském parlamentu proběhne poprvé výměna názorů s Komisí 18. prosince 2012 a její výsledky budeme sledovat. Návrh zprávy Evropského parlamentu bude k dispozici v březnu 2013, přičemž hlasovat by se mělo v červenci.
Audio: http://sehnalova.cz/soubory/audio/a121112.mp3
Datum: 13.11.2012
Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...
Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...
Studenti se letos již po jedenácté utkají v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež v rámci soutěže Spotřeba pro život. Tento rok musí studenti prokázat svou „poštovní“ gramotnost při řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů se zásilkami. Předvedou ...
O ukončení střídání letního a zimního času diskutovali poslanci ve Výboru Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch (TRAN). Poslanci také diskutovali s odborníky, kteří představili dopady změn času na dopravu, energetiku a zdraví lidí. Největší obavy plynou z toho, že ...
V posledních
letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se
obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k
rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou
republiku a její občany. ...
pokračování
Pokud máte nějakou formu postižení, Vaše průkazka osoby se zdravotním postižením Vám umožní využít například slevu na jízdné nebo levnější vstupenku na zámek. Co se ale stane, pokud chcete cestovat do jiného státu Evropské ...
pokračování