Europoslanci projednávali budoucí vývoj vnitrozemské vodní dopravy

Evropská komise na podzim tohoto roku představila plán, jak zvýšit v rámci nového programu NAIADES II objem nákladu přepravovaného po evropských řekách a kanálech. Vnitrozemská lodní doprava totiž v současné době přepravuje pouhých 6 % nákladu v Evropské unii. K dispozici je přitom 37 tisíc kilometrů vnitrozemských vodních cest, jejichž potenciál není zdaleka využit. Mezi hlavní výzvy patří především zkvalitnění přepravní infrastruktury, lepší napojení toků do logistického řetězce, celková restrukturalizace odvětví a ochrana životního prostředí. Plán se týká i řady českých vodních toků.

Podle Komise je předpokladem úspěchu především lepší napojení vnitrozemských vodních cest na silniční komunikace a železnici, s důrazem na hlavní vnitrozemské vodní a námořní přístavy. K plnému využití vodní infrastruktury je třeba odstranit i řadu fyzických překážek, jako jsou nedostatečně dimenzované plavební komory, mosty nebo plavební dráhy, a chybějící propojení mezi říčními systémy. Tyto problémy chce Evropská komise řešit posílením významu vnitrozemských vodních cest v rámci Transevropských dopravních sítí a financovat jejich lepší rozvoj prostřednictvím nového Nástroje pro propojení Evropy.

Europoslanci Výboru pro dopravu a cestovní ruch Evropského parlamentu začátkem minulého týdne projednávali jak program NAIADES II, tak budoucnost evropských vodních cest v rámci Transevropských dopravních sítí. Výroční zprávu přišla na zasedání výboru představit koordinátorka Evropské komise Karla Maria Henriette Peijs, která má na starosti prioritní projekty v oblasti vnitrozemské vodní a námořní dopravy.

V případě České republiky koordinátorka Peijs vyzdvihla zejména zlepšení splavnosti Labe, konkrétně projekt zdymadla Děčín. Mediálně diskutovaný vodní koridor Dunaj-Odra-Labe byl ve zprávě koordinátorky zmíněn jako jedno z témat jednání, které koordinátorka v České republice absolvovala v červenci letošního roku. K této stavbě europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch uvedla: „Ohledně projektu propojení Dunaj-Odra-Labe je míč na straně dohody mezi členskými státy, kterých by se potenciální stavba týkala. To je základní předpoklad pro další postup, bez kterého se nelze hnout dál.“

V rámci programu NAIADES II má Evropská komise dále v plánu pomoci restrukturalizovat odvětví vnitrozemské vodní dopravy, především prostřednictvím investic do kvalifikované pracovní síly. Pro zajištění ochrany životního prostředí podporuje Komise využití alternativního paliva, zejména zkapalněného zemního plynu (LNG).

„Kroky, které navrhuje Evropská komise v rámci programu NAIADES II, považuji obecně za přínosné. Musíme si ale zároveň uvědomit realitu v České republice. Vnitrozemské vodní cesty u nás bohužel nejsou příliš udržované a investice do rozvoje spíše sporadické. To by se mělo do budoucna změnit,“ uzavřela europoslankyně.

Datum: 2.12.2013

Podobné články:

Olga Sehnalová ke dnešní schůzce s ministrem zemědělství Tomanem 18.3.2019

V Bruselu jsem se dnes setkala s ministrem Miroslavem Tomanem, který zde absolvoval jednání ministrů zemědělství. Pan ministr mne informoval o výsledku schůzky se svým polským protějškem a komisařem Andriukaitisem ohledně záruk Polska v otázce bezpečnosti hovězího masa, ...

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž zazářil ve Štrasburku 11.3.2019

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž letos slaví 50. výročí svého založení. Ke svému jubileu dostal dárek i od europoslankyně Olgy Sehnalové, která členy orchestru a jejich učitele pozvala na studijní návštěvu do Evropského parlamentu ve Štrasburku. Orchestr si ale nenechal ujít možnost ...

Blesk nebo koncepce aneb co se člověk dozví, když se zeptá na kraji 25.2.2019

Původně jsem chtěla tyto informace předat rovnou krajským zastupitelům, ale myslím, že budou zajímat i veřejnost. Podělím se o dva zajímavé dokumenty. Jeden jsem obdržela minulý čtvrtek a ten druhý jsem si našla na webových stránkách Zlínského kraje. Zeptala jsem se totiž Krajského ...

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Jak to vidím já
Státu je to jedno

Včera jsem měla příležitost se osobně setkat s ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem a položit mu jednoduchou otázku. Tedy vlastně dvě nebo tři. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Konference - Budoucí vývoj nákladních vozidel

5.12.2013 | Europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, vystoupila ve čtvrtek 5. prosince na pozvání Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA) spolu s komisařkou Connie Hedegaardovou mezi hlavními řečníky ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]