Dopravní bezpečnost tématem semináře v EP

Výbor pro dopravu a cestovní ruch včera uspořádal v rámci svého zasedání veřejné slyšení k tématu bezpečnosti silničního provozu v EU, kterého se zúčastnili zástupci Komise, odborné veřejnosti i neziskových organizací.

První část slyšení byla věnována představení srovnávací  studie o kolizích vozidel se zranitelnými účastníky silničního provozu v souvislosti s narůstajícím podílem vozů SUV v provozu.

Olga Sehnalová, která působí ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch ve své reakci na tuto studii uvedla, že by se výzkum měl více zaměřit na reálná data z dopravních nehod, která se oproti testování v laboratorních podmínkách mohou lišit: "Sběr těchto dat bychom měli podpořit i z evropské úrovně, abychom zaváděli řešení, která budou v praxi skutečně fungovat."

 V další části veřejného slyšení se sešli zástupci Evropské komise a organizací, které se zabývají bezpečností silničního provozu, Zástupce Evropské komise vyzdvihl úspěch, kterého se podařilo v uplynulé dekádě dosáhnout při snižování úmrtí při dopravních nehodách, nicméně upozornil i na nepříznivý trend snižování dynamiky poklesu smrtelných nehod v EU, kde je nutné napřít mnohem větší úsilí na všech úrovních, od unijní, národní, po jednotlivá města a obce. Ostatní řečníci hovořili o svých oblastech, kdy mimo jiné ve svých příspěvcích jednotně podpořili stanovení cíle pro snižování počtu vážných zranění, který by měl doprovázet strategii na evropské úrovni. Ročně je na evropských silnicích vážně zraněno přes 200 000 osob, což s sebou nese nejen obrovské lidské strádání s často trvalými následky, ale také enormní náklady pro společnost.

 „Každá strategie bezpečnosti silničního provozu musí směřovat nejen k nulové toleranci počtu úmrtí při dopravních nehodách, ale musí se týkat i vážných zranění. Strategie bez určení konkrétního cíle nemůže být efektivní. Proto podporuji výzvu Komisi, aby tento cíl stanovila mimo jiné i formou písemného prohlášení, které jsem navrhla spolu s dalšími poslanci,“ dodala Olga Sehnalová.

Třetí část panelové diskuze, kde vystoupil například zástupce asociace výrobců motorových vozidel se týkala mimo jiné i nových technologií, které se v oblasti bezpečnosti vozidel, ale také komunikace vozidla s okolím, vyvíjejí a jsou nebo budou dostupné v blízké budoucnosti. Mohou jimi být různé asistenční  systémy řízení, jako  například systém automatického brzdění (AEB), systém pro přizpůsobení rychlosti (ISA) nebo alcohol interlock, který zabraňuje nastartování motoru vozidla v případě, že je řidič pod vlivem alkoholu a užívá se již v některých zemích v případě rehabilitačních programů.

V průběhu diskuze vystoupila řada přítomných poslanců, kteří kladli i otázky, jako je role výchovy a vzdělávání všech účastníků silničního provozu, účinné vymáhání pravidel, včetně přeshraničního, vytváření bezpečné infrastruktury, omezování rizikových faktorů jako je alkohol za volantem, nepřiměřená rychlost, rozptylování během jízdy atd. Tématem je i bezpečná doprava ve městech a pohled na možnost snížení rychlosti v městském prostředí.

Datum: 18.2.2016

Podobné články:

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Návštěvnická skupina v Bruselu 20.3.2019

Zástupci českých odborů, živnostníci a řemeslníci z Kroměřížska, ale i další hosté mě včera navštívili v Evropském parlamentu v Bruselu, kam jsem je pozvala. Mluvili jsme spolu o tom, jak Parlament i další instituce EU fungují, ale probrali jsme i všechno ostatní, co je ohledně ...

Olga Sehnalová ke dnešní schůzce s ministrem zemědělství Tomanem 18.3.2019

V Bruselu jsem se dnes setkala s ministrem Miroslavem Tomanem, který zde absolvoval jednání ministrů zemědělství. Pan ministr mne informoval o výsledku schůzky se svým polským protějškem a komisařem Andriukaitisem ohledně záruk Polska v otázce bezpečnosti hovězího masa, ...

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž zazářil ve Štrasburku 11.3.2019

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž letos slaví 50. výročí svého založení. Ke svému jubileu dostal dárek i od europoslankyně Olgy Sehnalové, která členy orchestru a jejich učitele pozvala na studijní návštěvu do Evropského parlamentu ve Štrasburku. Orchestr si ale nenechal ujít možnost ...

Blesk nebo koncepce aneb co se člověk dozví, když se zeptá na kraji 25.2.2019

Původně jsem chtěla tyto informace předat rovnou krajským zastupitelům, ale myslím, že budou zajímat i veřejnost. Podělím se o dva zajímavé dokumenty. Jeden jsem obdržela minulý čtvrtek a ten druhý jsem si našla na webových stránkách Zlínského kraje. Zeptala jsem se totiž Krajského ...

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Jak to vidím já
Hlavní problém okolo supernemocnice? Kdo ji zaplatí, ...

Pod pojmem systemizace pracovních míst si většina z nás asi nepředstaví nic konkrétního. Ve zdravotnictví jsou to zjednodušeně tabulky, které říkají, kolik zdravotníků, lékařů, zdravotních sester, ošetřovatelů a ostatního personálu v nemocnicích potřebujete, abyste zajistili provoz nemocnic. To znamená, abyste bez problémů zajistili nejen běžný provoz ve dne, ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Nejen o dvojí kvalitě mluvila Olga Sehnalová v debatě pro Aktuálně.cz

31.5.2018 | Češi chtějí jíst stejně kvalitní potraviny jako Němci. Měla by se kvůli tomu zakázat současná praxe, kdy někteří výrobci nabízejí potraviny s různým složením v Česku, než například v Německu? V debatě pro Aktuálně.cz Olga Sehnalová ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]