Potravinářský průmysl by měl přestat cílit reklamu na děti, žádají spotřebitelské organizace

Potravinářské firmy musí dostát slibům a přestat cílit na děti reklamy propagující nezdravé potraviny. V opačném případě bude jedinou možností, jak omezit tyto praktiky, vedoucí k tloustnutí dětí, legislativní opatření. S touto zprávou spustila v minulém týdnu Evropská spotřebitelská organizace BEUC kampaň “Potravinový marketing vůči dětem: konec hry”. 

 

Kampaň odhaluje konkrétní příklady internetových reklam na potraviny, které se zaměřují na děti. Hlavní evropské potravinářské firmy se přitom zavázaly k dodržování určitých standardů týkajících se marketingu nezdravých potravin již v roce 2012. Tato dobrovolná iniciativa však neplní svůj účel. V průběhu letošního léta proto členské organizace BEUC upozorňovaly na reklamy, které jsou v konfliktu s dobrovolnými závazky společností na zodpovědnou propagaci jejich výrobků s vysokým obsahem cukru a tuku. 

 

Ředitelka organizace BEUC (členem je i český dTest) Monique Goyens k tomu uvedla: „Naši členové již několik let upozorňují na to, že reklamy propagující cereálie plné cukru nebo čokoládové tyčinky míří převážně na děti. Výsledkem toho je, že děti si už od nejútlejšího věku zvykají na jídlo, které vede k obezitě. Potravinářské společnosti stále více přenášejí svůj marketing z televizních obrazovek na internet. Reklamní hry, webové stránky a aplikace záměrně zvyšují dětskou chuť na vysoce kalorické potraviny.“ 

 

„Děti přitom nemohou být považovány za běžné spotřebitele. Stravovací návyky, které se naučí v raném věku, jsou rozhodující pro formování jejich budoucích stravovacích návyků a pro zdraví celkově. Je proto důležité, aby se výrobci potravin začali chovat zodpovědně s ohledem na rostoucí krizi obezity,“ doplnila Monique Goyens.

 

„Podle údajů Světové zdravotnické organizace trpí každé třetí dítě v Evropě nadváhou či dokonce obezitou.  Evropský parlament zařadil dětské reklamy na potraviny s vysokým obsahem tuku, soli a cukru před čtyřmi lety mezi zvláště problematická odvětví strategie k posílení práv zranitelných spotřebitelů. Požadovali jsme vypracování analýzy s cílem zjistit, zda jsou nutná přísnější pravidla pro reklamu zaměřenou na děti a mládež. Samoregulační iniciativy výrobců selhávají, dětská obezita je realitou. Je potřeba tento nepříznivý stav změnit,“ uvedla Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.


Datum: 4.11.2016

Podobné články:

Cyklojízda do Kurovického lomu 21.9.2019

Letošní cyklojízda v rámci Evropského týdne mobility se nám náramně vydařila. Ranní mrazíky vystřídal nádherný prosluněný den. Díky asistenci Městské policie jsme se bezpečné dostali z centra města a pohodovou jízdou přes Záhlinice a Tlumačov jsme dorazili do Kurovického lomu, ...

Evropští poslanci odhlasovali změny v silniční nákladní dopravě 10.4.2019

Zlepšení podmínek pro řidiče a úpravu pravidel pro silniční nákladní dopravce minulý týden odhlasovali poslanci a poslankyně Evropského parlamentu na svém plenárním zasedání. Po téměř dvou letech debat o tzv. balíčku mobility se podařilo najít v Evropském parlamentu většinu, ...

K jednání Zastupitelstva Zlínského kraje 7.4.2019

Zastupitelé Zlínského kraje budou zítra rozhodovat o tom, jakým směrem se bude ubírat krajské zdravotnictví a krajský rozpočet na mnoho dalších let. Na otevřený dopis, který jsme odeslali krajským zastupitelům minulý týden, reagovala skupina primářů vybraných vedením kraje ...

Dvojí kvalita potravin – vyjádření Olgy Sehnalové k aktuálnímu vývoji 4.4.2019

 "Můj boj za kvalitní potraviny zdaleka ještě nekončí," prohlásila včera na tiskové konferenci česká europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD), která téma do Bruselu přinesla a svojí prací jej z nechténného dotáhla až do jeho zákonné úpravy. Ta se nyní dostala do fáze finálního ...

Otevřený dopis zastupitelům Zlínského kraje 3.4.2019

Toto je otevřený dopis, který jsme dnes zaslali všem zastupitelům Zlínského kraje. Shrnuje naše argumenty.

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Moje videa
Hanácké bál - Brusel

9.5.2013 | Jaký byl Hanácké bál v Bruselu? Podívejte se na naše video
Stáhněte si

Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2019. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]