Ohlédnutí za semináři varujícími před nekalými obchodními praktikami

Na začátku prosince jsme poslední zastávkou ve Valašském Meziříčí zakončili druhé kolo seminářů pro spotřebitele. Ty se v průběhu listopadu a prosince konaly v dalších pěti městech Zlínského kraje a kromě Valašského Meziříčí jsme se seminářem zavítali do Vizovic, Otrokovic, Uherského Brodu a Holešova.

Cíl semináře zůstává pořád stejný a sice varovat účastníky před neférovým jednáním některých obchodníků a to zejména na předváděcích akcích nebo při podomních prodejích. Fakt, že koupí zboží zákaznící zpravidla několikonásobně přeplatí skutečnou cenu výrobku, už dnes asi nikoho nepřekvapí. Zarážející jsou ovšem agresivní metody, které se v poslední době stávají běžnou součástí propagačních akcí. Jedná se například o hrubý nátlak, zabavování občanských průkazů a mobilních telefonů a v neposlední řadě trik, kdy na základě podepsané nepravdivé kolonky na kupní smlouvě ve smyslu „prodejce jsem si pozval domů“, je tak zákazník zbaven svého práva odstoupit od smlouvy do 14 dnů.

Jsem ráda, že i tentokrát byl o semináře velký zájem. Společně se zastávkami z jarního kola jsme tak navštívili devět měst Zlínského regionu a přivítali 450 účastníků. Nejvíce mě ale těší pozitivní ohlasy na obsah a užitečnost semináře a především fakt, že v některých případech se lektorovi semináře podařilo zákazníkům v tíživé situaci pomoci.

V tomto čase mi tedy nezbývá než nám všem popřát obezřetnost při nákupu vánočních dárků, ať už se nabídka zdá sebevíce lákavější.

Datum: 20.12.2011

Podobné články:

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Europoslankyně Sehnalová na hranicích ke kauze hovězího masa: informace z Polska měly přijít dřív, obrátila jsem se na Evropskou komisi 11.2.2019

...

K dnešnímu zasedání Zastupitelstva města Kroměříže 7.2.2019

Před chvílí skončilo Zastupitelstvo města Kroměříže. Je to zhruba rok, kdy jsme se poprvé v zastupitelstvu zabývali zdravotnictvím v kraji a hlavně tím, jaká péče se bude nebo nebude poskytovat podle plánů hejtmana Čunka v Kroměřížské nemocnici pacientům z nejen města, ale celého ...

Lidé s postižením nemůžou být občany druhé kategorie ani u voleb 5.2.2019

Často si stěžujeme na nízkou volební účast a nezájem lidí o volby. Existují přitom občané, kteří by k urnám přišli vyjádřit svůj názor rádi, ale z nejrůznějších důvodů to pro ně není možné - lidé se zdravotním postižením. ...

Nový ročník soutěže Spotřeba pro život: Reklamace zásilek jako studentská soutěžní disciplína 24.1.2019

Studenti se letos již po jedenácté utkají v tvorbě vzorového čísla spotřebitelského časopisu pro mládež v rámci soutěže Spotřeba pro život. Tento rok musí studenti prokázat svou „poštovní“ gramotnost při řešení nejrůznějších spotřebitelských problémů se zásilkami. Předvedou ...

Výbor TRAN projednával ukončení změny času a rumunské předsednictví představilo své priority 22.1.2019

O ukončení střídání letního a zimního času diskutovali poslanci ve Výboru Evropského parlamentu pro dopravu a cestovní ruch (TRAN). Poslanci také diskutovali s odborníky, kteří představili dopady změn času na dopravu, energetiku a zdraví lidí. Největší obavy plynou z toho, že ...

Jak to vidím já
Evropa dvojího metru nemá budoucnost

V posledních letech vyplouvají stále zřetelněji v Evropské unii na povrch rozpory, které se obracejí proti ní samotné. Ve Velké Británii protievropské nálady vedly k rozhodnutí jejich občanů z EU vystoupit. Tento krok výrazně zasáhne i Českou republiku a její občany. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Mezinárodní konference ke vzdělávání mladých spotřebitelů 19. 11. v Poslanecké sněmovně PČR

19.11.2018 |

Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek k tomu, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se jich využívat. To, jak informovanost ... pokračování

Naše videa
Litevské dny Olgy Sehnalové

11.11.2013 | Jaké byly Litevské dny? Podívejte se na naše video z průběhu akce
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]