Europoslanci dnes na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili konečnou podobu nového nařízení o tachografech, které nahradí stávající nařízení z roku 1985. Pravidla mají díky využití nových technologií (zejm. inteligentních tachografů) ztížit podvody, přispět k lepšímu prosazování předpisů v sociální oblasti, snížit administrativní zátěž podniků a zvýšit bezpečnost silničního provozu. Tachografy kontrolují dodržování předpisů o minimální době odpočinku řidičů, čímž pomáhají předcházet vážným dopravním nehodám.
„Únava řidičů těžkých nákladních vozidel a autobusů stojí za celou řadou tragických dopravních nehod. Pro příklad bohužel nemusíme chodit daleko. Vzpomeňme si na vážnou havárii českého autobusu v Chorvatsku z roku 2012, ke které došlo pravděpodobně v důsledku mikrospánku řidiče,“ uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, která nové nařízení vítá.
„Řidiči i kontrolní orgány budou on-line vědět, jak jsou na tom s dodržováním pravidel doby řízení a odpočinku. Technologie jdou kupředu a v dlouhodobém horizontu nový systém sníží administrativní zátěž i náklady a pro firmy to bude mnohem pohodlnější,“ dodala europoslankyně Sehnalová. Evropská komise odhaduje, že by nový systém mohl podnikům ušetřit zhruba 500 milionů euro.
„Myslím si, že dohoda představuje dobrou rovnováhu mezi bezpečností silničního provozu a zlepšováním pracovních podmínek řidičů na jedné straně, a ochranou jejich soukromí a osobních údajů na straně druhé,“ uvedla zpravodajka Silvia-Adriana Ţicău (S&D), která rovněž zdůraznila, že by náklady na zavedení nových zařízení měly být co nejnižší. Inteligentní tachografy mají být uvedeny na trh od roku 2018. Do patnácti let by potom měly nahradit stávající digitální a analogové.
Tachografy je podle údajů Komise v Evropské unii vybaveno 9 milionů vozidel a 6 milionů řidičů. Inteligentní tachografy budou obsahovat dvě nové funkce – dálkovou komunikaci pro účely kontroly a záznam lokalizačních údajů. Dálková kontrola by přitom neměla vést k automatickým pokutám, pouze poslouží jako základní přehled o dodržování předpisů. Systém bude automaticky zaznamenávat místo pohybu vozidla jen na začátku a na konci pracovní doby a po překročení třech hodin nepřetržité jízdy. Členské státy musí v dohledné době vybavit své kontrolní pracovníky příslušnou technologií, která je pro obsluhu nového systému nezbytná.
Datum: 15.1.2014
Zastupitelstvo Zlínského kraje se chystá na svém květnovém zasedání opakovat hlasování o výstavbě nové krajské supernemocnice v Malenovicích. Bude to už potřetí. Poprvé zastupitelé záměr neschválili, nečekané opakované hlasování v prosinci dopadlo nejtěsnějším výsledkem opačně. ...
Evropské dny, jejichž tradici začala v Kroměříži bývalá europoslankyně Olga Sehnalová pokračují. Předsednickou zemí EU je Finsko, kterému je věnován týden akcí, které mají Zemi tisíců jezer představit kroměřížskému publiku. O organizaci se tentokrát postarali členové ...
Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob ...
Anketa Zlatý oříšek, která si všímá nadaných a šikovných děti bez ohledu na oblast, ve které vynikají, existuje řadu let, ale své krajské kolo ve Zlínském kraji, měla dnes poprve. Organizace se ujalo Středisko TyMy v Holešově a přehlídka dvanácti nominovaných do užšího ...
Když něco končí, současně něco začíná. V uplynulých deseti letech jsme v trochu jiné pozici dělali nejrůznější osvětové akce pro veřejnost, které si získaly mezi lidmi své dlouholeté příznivce. Ať už to byly spotřebitelské přednášky pro seniory, testování dvojí kvality, ...