Na evropských silnicích bude bezpečněji, EU zavádí inteligentní tachografy

Europoslanci dnes na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili konečnou podobu nového nařízení o tachografech, které nahradí stávající nařízení z roku 1985. Pravidla mají díky využití nových technologií (zejm. inteligentních tachografů) ztížit podvody, přispět k lepšímu prosazování předpisů v sociální oblasti, snížit administrativní zátěž podniků a zvýšit bezpečnost silničního provozu. Tachografy kontrolují dodržování předpisů o minimální době odpočinku řidičů, čímž pomáhají předcházet vážným dopravním nehodám.

Únava řidičů těžkých nákladních vozidel a autobusů stojí za celou řadou tragických dopravních nehod. Pro příklad bohužel nemusíme chodit daleko. Vzpomeňme si na vážnou havárii českého autobusu v Chorvatsku z roku 2012, ke které došlo pravděpodobně v důsledku mikrospánku řidiče,“ uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, která nové nařízení vítá.

„Řidiči i kontrolní orgány budou on-line vědět, jak jsou na tom s dodržováním pravidel doby řízení a odpočinku. Technologie jdou kupředu a v dlouhodobém horizontu nový systém sníží administrativní zátěž i náklady a pro firmy to bude mnohem pohodlnější,“ dodala europoslankyně Sehnalová. Evropská komise odhaduje, že by nový systém mohl podnikům ušetřit zhruba 500 milionů euro.

„Myslím si, že dohoda představuje dobrou rovnováhu mezi bezpečností silničního provozu a zlepšováním pracovních podmínek řidičů na jedné straně, a ochranou jejich soukromí a osobních údajů na straně druhé,“ uvedla zpravodajka Silvia-Adriana Ţicău (S&D), která rovněž zdůraznila, že by náklady na zavedení nových zařízení měly být co nejnižší. Inteligentní tachografy mají být uvedeny na trh od roku 2018. Do patnácti let by potom měly nahradit stávající digitální a analogové.

Tachografy je podle údajů Komise v Evropské unii vybaveno 9 milionů vozidel a 6 milionů řidičů. Inteligentní tachografy budou obsahovat dvě nové funkce – dálkovou komunikaci pro účely kontroly a záznam lokalizačních údajů. Dálková kontrola by přitom neměla vést k automatickým pokutám, pouze poslouží jako základní přehled o dodržování předpisů. Systém bude automaticky zaznamenávat místo pohybu vozidla jen na začátku a na konci pracovní doby a po překročení třech hodin nepřetržité jízdy. Členské státy musí v dohledné době vybavit své kontrolní pracovníky příslušnou technologií, která je pro obsluhu nového systému nezbytná.

Datum: 15.1.2014

Podobné články:

Jak jsem přesvědčovala kolegy v Evropském parlamentu, aby naslouchali českým spotřebitelům? 20.3.2019

Návštěvnická skupina v Bruselu 20.3.2019

Zástupci českých odborů, živnostníci a řemeslníci z Kroměřížska, ale i další hosté mě včera navštívili v Evropském parlamentu v Bruselu, kam jsem je pozvala. Mluvili jsme spolu o tom, jak Parlament i další instituce EU fungují, ale probrali jsme i všechno ostatní, co je ohledně ...

Olga Sehnalová ke dnešní schůzce s ministrem zemědělství Tomanem 18.3.2019

V Bruselu jsem se dnes setkala s ministrem Miroslavem Tomanem, který zde absolvoval jednání ministrů zemědělství. Pan ministr mne informoval o výsledku schůzky se svým polským protějškem a komisařem Andriukaitisem ohledně záruk Polska v otázce bezpečnosti hovězího masa, ...

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž zazářil ve Štrasburku 11.3.2019

Dechový orchestr ZUŠ Kroměříž letos slaví 50. výročí svého založení. Ke svému jubileu dostal dárek i od europoslankyně Olgy Sehnalové, která členy orchestru a jejich učitele pozvala na studijní návštěvu do Evropského parlamentu ve Štrasburku. Orchestr si ale nenechal ujít možnost ...

Blesk nebo koncepce aneb co se člověk dozví, když se zeptá na kraji 25.2.2019

Původně jsem chtěla tyto informace předat rovnou krajským zastupitelům, ale myslím, že budou zajímat i veřejnost. Podělím se o dva zajímavé dokumenty. Jeden jsem obdržela minulý čtvrtek a ten druhý jsem si našla na webových stránkách Zlínského kraje. Zeptala jsem se totiž Krajského ...

Řidičům kamionů a autobusů se usnadní práce – systém placení mýta v EU se zjednoduší 14.2.2019

Poslanci Evropského parlamentu dnes schválili dohodu, která umožní zavedení Evropské služby elektronického mýtného (EETS). V praxi to znamená, že dopravcům, kteří jezdí do zemí Evropské unie, odpadne povinnost pořizovat několik zařízení pro platbu elektronického mýtného ...

Jak to vidím já
Hlavní problém okolo supernemocnice? Kdo ji zaplatí, ...

Pod pojmem systemizace pracovních míst si většina z nás asi nepředstaví nic konkrétního. Ve zdravotnictví jsou to zjednodušeně tabulky, které říkají, kolik zdravotníků, lékařů, zdravotních sester, ošetřovatelů a ostatního personálu v nemocnicích potřebujete, abyste zajistili provoz nemocnic. To znamená, abyste bez problémů zajistili nejen běžný provoz ve dne, ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Naše videa
Nejen o dvojí kvalitě mluvila Olga Sehnalová v debatě pro Aktuálně.cz

31.5.2018 | Češi chtějí jíst stejně kvalitní potraviny jako Němci. Měla by se kvůli tomu zakázat současná praxe, kdy někteří výrobci nabízejí potraviny s různým složením v Česku, než například v Německu? V debatě pro Aktuálně.cz Olga Sehnalová ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2018. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]