Evropská komise dnes představila dlouho očekávanou třetí část balíčku mobility. Komise chce prostřednictvím svého návrhu podpořit systém mobility zejména v otázkách bezpečnosti, čisté mobility, vzájemné propojenosti a automatizace.
Z pohledu bezpečnosti silničního provozu Komise potvrdila své úsilí o další snižování počtu úmrtí a vážných zranění z dopravních nehod do roku 2030 na 50% oproti roku 2020. V rámci představeného návrhu se zaměřuje na bezpečnost vozidel. Například navrhuje, aby nové modely vozidel vybaveny moderními bezpečnostními prvky, jako je vyspělý systém nouzového brzdění a asistenční systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu pro osobní automobily nebo systémy pro detekci chodců a cyklistů pro nákladní automobily.
Komise kromě toho pomůže členským státům v systematické identifikaci nebezpečných silničních úseků a lepším zacílením investic do bezpečné infrastruktury. Tato dvě opatření by mohla v letech 2020–2030 zachránit až 10 500 životů a předejít až 60 000 případů vážných zranění, a přispět tak k dlouhodobému cíli EU přiblížit se do roku 2050 téměř nulovému počtu úmrtí a vážných zranění (tzv. „Vize nula“).
Z pohledu čisté mobility Komise dokončuje svou agendu pro nízkoemisní systém mobility tím, že předkládá vůbec první normy pro emise CO2 pro těžká vozidla. V roce 2025 budou muset být průměrné emise CO2 z nových nákladních automobilů o 15 % nižší než v roce 2019. Pro rok 2030 byl navržen orientační cíl snížení o nejméně 30 % ve srovnání s rokem 2019. V zájmu dalšího snížení emisí CO2 usnadňuje Komise navrhování aerodynamičtějších nákladních automobilů a zlepšuje označování pneumatik. Kromě toho Komise předkládá ucelený akční plán pro baterie, který v Evropě pomůže vytvořit konkurenceschopný a udržitelný bateriový „ekosystém“ v rámci celého řetězce od surovin po recyklaci.
Komise dnes také navrhla strategii k propojené a automatizované mobilitě. Tato strategie se zabývá novou úrovní vzájemné interakce mezi účastníky silničního provozu. Komise navrhuje vytvořit také plně digitální prostředí pro výměnu informací v oblasti nákladní dopravy. Díky tomu se sníží jednak administrativní zátěž dopravců a usnadní se digitální informační toky pro logistické operace.
Dnes představená třetí část silničního balíčku a její jednotlivé návrhy bude nyní připomínkována ze strany Evropského parlamentu a členských států. Práce se v Evropském parlamentu ujme Výbor pro dopravu a cestovní ruch, jehož členkou je i Olga Sehnalová.
Úplný seznam iniciativ je k dispozici zde:
https://ec.europa.eu/transport/modes/road/news/2018-05-17-europe-on-the-move-3_en
Zdroj: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-3708_cs.htm
Datum: 17.5.2018
Zastupitelstvo Zlínského kraje se chystá na svém květnovém zasedání opakovat hlasování o výstavbě nové krajské supernemocnice v Malenovicích. Bude to už potřetí. Poprvé zastupitelé záměr neschválili, nečekané opakované hlasování v prosinci dopadlo nejtěsnějším výsledkem opačně. ...
Evropské dny, jejichž tradici začala v Kroměříži bývalá europoslankyně Olga Sehnalová pokračují. Předsednickou zemí EU je Finsko, kterému je věnován týden akcí, které mají Zemi tisíců jezer představit kroměřížskému publiku. O organizaci se tentokrát postarali členové ...
Dnes proběhla v Brně konference s názvem Deset let s Úmluvou o právech osob se zdravotním postižením, kterou uspořádal Úřad veřejné ochránkyně práv. K Úmluvě OSN se připojila Česká republika i Evropská unie. Jde o důležitý právní dokument, o který se opírají práva osob ...
Anketa Zlatý oříšek, která si všímá nadaných a šikovných děti bez ohledu na oblast, ve které vynikají, existuje řadu let, ale své krajské kolo ve Zlínském kraji, měla dnes poprve. Organizace se ujalo Středisko TyMy v Holešově a přehlídka dvanácti nominovaných do užšího ...
Když něco končí, současně něco začíná. V uplynulých deseti letech jsme v trochu jiné pozici dělali nejrůznější osvětové akce pro veřejnost, které si získaly mezi lidmi své dlouholeté příznivce. Ať už to byly spotřebitelské přednášky pro seniory, testování dvojí kvality, ...