Letní (cyklistické) přemítání o bezpečné dopravě

Poslední jednání Výboru pro dopravu Evropského parlamentu před letní parlamentní přestávkou se zabývalo mj. bezpečností vozidel. Zpráva německého europoslance Kocha, s nímž budu spolupracovat jako stínová zpravodajka sociálních demokratů, reaguje na již dříve zveřejněný dokument Evropské komise, ve kterém zvažuje zavedení nových povinných bezpečnostních prvků. Hlavním cílem má být zvýšení bezpečnosti zejména zranitelných účastníků (chodci, cyklisté atd.) silničního provozu, a samozřejmě také řidičů a osob přepravovaných v samotných vozidlech.

Dopravní nehody v městských oblastech se zranitelnými účastníky končí v téměř polovině případů smrtí a jsou také skupinou, kde se počet usmrcených a vážně zraněných nedaří snižovat. Kolega Koch, se kterým jsem měla možnost spolupracovat již v minulosti například na zavádění systému tísňového volání eCall, jako zpravodaj velmi správně poukázal na to, že dopravní bezpečnost není izolovanou problematikou bezpečnějších vozidel, ale také bezpečné infrastruktury a chování řidičů a jejich vzájemného působení. Já dodávám, že i celkového společenského klimatu, který musí bezpečnost dopravy skutečně vzít za svou a chtít soustavně a cílevědomě na snížení 26 tisíc usmrcených a 130 tisíc vážně zraněných (!!!) každý rok pracovat, nejen krčit rameny nad statistikami. Od řady kolegů v rozpravě zaznělo, jak vážný je problém kolize nákladních vozidel s cyklisty či chodci a že lepším řešením je budování oddělené infrastruktury pro cyklisty a vozidla, aby se riziku střetu skutečně zamezilo. Tento názor je mi blízký, protože jako aktivní cyklistka musím říci, že jízda na kole v běžném provozu mimo cyklostezky je skutečně čím dál větší adrenalinový zážitek. Mám za sebou příliš mnoho nebezpečných situací, než abych tuto jízdu vyhledávala, když nemusím. Jaká je úleva vidět kus kvalitní a bezpečné cyklostezky, která Vás z provozu vyvede pryč. Jejich smyslem nemají být úseky vedoucí odnikud nikam. Právě naopak. Berme je v prvé řadě jako náš příspěvek bezpečnější dopravě.

V Česku zemřelo pouze v loňském roce 39 cyklistů po srážce s vozidlem, v zemích EU přes 2 tisíce lidí. Mluvíme i o lidech, kteří utrpěli vážná zranění často s trvalými následky. Nemyslím si, že cyklostezky jsou „nesmysl“. Každý z nás je občas chodcem, řidičem, spolujezdcem nebo cestujícím a v každé roli se chceme pohybovat bezpečně. Tragedií v dopravě je příliš mnoho. Tak šťastnou cestu.

Datum: 19.7.2017

Starší Názory a komentáře:

Letní (cyklistické) přemítání o bezpečné dopravě 19.7.2017

Poslední jednání Výboru pro dopravu Evropského parlamentu před letní parlamentní přestávkou se zabývalo mj. bezpečností vozidel. Zpráva německého europoslance Kocha, s nímž budu spolupracovat jako stínová zpravodajka sociálních demokratů, reaguje na již dříve zveřejněný dokument ...

Dvojí kvalita jako symbol dvojího metru 18.7.2017

Když jsem poprvé poukázala v Evropském parlamentu na průzkum Asociace spotřebitelů Slovenska, který jako první už v roce 2011 na rozdílnou kvalitu značkových výrobků upozornil, téma se zdálo být politicky zcela nezajímavé. Zejména pro Evropskou komisi, která se zaštítila ...

Olga Sehnalová k volebnímu programu a ochraně spotřebitelů aneb Co může ČSSD voličům konkrétně nabídnout 19.6.2017

Sobotní ÚVV schválil volební program ČSSD. O co konkrétně by měla usilovat sociální demokracie v oblasti ochrany spotřebitelů? Zde je můj zamýšlený příspěvek do programového jednání v plném znění: ...

Čí výklad vyhraje? 11.5.2017

Sdělení, kterému všichni rozumí a ještě navíc mu věří, je to, co vyhrává volby. ...

Schizofrenie kolegů lidovců v otázce dvojí kvality pokračuje 25.4.2017

Téma dvojí kvality potravin a nepotravinářských výrobků se v poslední době stalo již těžce  přehlédnutelným tématem, ke kterému se nyní hlásí a aktivitami hýří řada kolegů z různých politických frakcí. Kdybych neměla za sebou během uplynulých let řadu špatných zkušeností ...

31.3.2017

Vážení příznivci Evropských, tentokrát Maltských dnů, ...

Evropský parlament schválil ...a členské státy ne? 24.3.2017

V poslední době se věnuje různým rozhodnutím Evropského parlamentu mnohem větší pozornost než dříve, což je dobře, ale vesměs všechny zprávy pomíjejí roli členských států. Bez toho to bude pořád jen neúplný příběh. V médiích se zcela ignoruje rozhodování Rady, tedy ministrů ...

Být proevropský neznamená být nekritický 21.3.2017

Rozhovor ministra zahraničí Zaorálka pro Hospodářské noviny vyvolal řadu reakcí, včetně samotného autora, který se ohradil proti dezinterpretaci některých svých výroků. Být proevropský neznamená být nekritický a neznamená ani zavírat oči před problémy, se kterými se Evropská ...

Jak to vidím já
Letní (cyklistické) přemítání o bezpečné dopravě

Poslední jednání Výboru pro dopravu Evropského parlamentu před letní parlamentní přestávkou se zabývalo mj. bezpečností vozidel. Zpráva německého europoslance Kocha, s nímž budu spolupracovat jako stínová zpravodajka sociálních demokratů, reaguje na již dříve zveřejněný dokument Evropské komise, ve kterém zvažuje zavedení nových povinných bezpečnostních prvků. ...
pokračování

Naše ožehavé téma
Vybíráme z článků
Sbohem roamingu! Od dneška končí poplatky

15.6.2017 |

Roamingové poplatky mohli mobilní operátoři v Evropské unii včera účtovat naposledy. Od dnešního dne budou telefonní hovory, odesílání zpráv a datové připojení zakoupené v rámci smlouvy s tuzemským mobilním operátorem použitelné ... pokračování

Naše videa
Konference - Budoucí vývoj nákladních vozidel

5.12.2013 | Europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro dopravu a cestovní ruch, vystoupila ve čtvrtek 5. prosince na pozvání Evropské asociace automobilových výrobců (ACEA) spolu s komisařkou Connie Hedegaardovou mezi hlavními řečníky ...
Stáhněte si

Rychlé odkazy
O mně
Aktivity
Tiskové zprávy
Newsletter EP
Aktuality nejen z EP
Názory a komentáře
Veřejné konzultace
Fotogalerie
Vystoupení v EP
Kontakty
Přístupná verze webu

vote vatch.eu
Copyright © MUDr. Olga Sehnalová, MBA 2009-2016. [ www.sehnalova.cz ] Webmaster [ www.zarsky.net ]